پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن یک پلیمر ترموپلاستیک با ساختار کریستالی متغیر و طیف وسیعی از کاربردها بسته به نوع خاص است. این یکی از پرمصرف ترین پلاستیک های تولید شده در جهان است که سالانه ده ها میلیون تن در سراسر جهان تولید می شود.

انواع مختلفی از پلی اتیلن وجود دارد و هر کدام برای مجموعه ای از کاربردها مناسب تر است. به طور کلی، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) بسیار کریستالی تر است و اغلب در شرایط کاملاً متفاوت از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) استفاده می شود.

به عنوان مثال، LDPE به طور گسترده در بسته بندی های پلاستیکی، مانند کیسه های مواد غذایی یا شیرینگ حرارتی استفاده می شود. در مقابل، HDPE کاربردهای رایجی در ساخت و ساز دارد (به عنوان مثال، در استفاده از آن در ساخت لوله های تخلیه). پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW) در مواردی مانند تجهیزات پزشکی و جلیقه های ضد گلوله کاربردهای با کارایی بالایی دارد

پلی اتیلن کم چگالی (LDPE) یک ماده بسیار منعطف با خواص جریان منحصر به فرد است که آن را به ویژه برای کیسه های خرید و سایر کاربردهای فیلم پلاستیکی مناسب می کند. LDPE دارای انعطاف پذیری بالا اما استحکام کششی پایینی است که در دنیای واقعی با تمایل آن به کشش در هنگام کرنش مشهود است.

پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE) بسیار شبیه به LDPE است، اما مزایای بیشتری دارد. به طور خاص، خواص LLDPE را می توان با تنظیم اجزای فرمول تغییر داد، و فرآیند کلی تولید LLDPE معمولاً نسبت به LDPE انرژی کمتری دارد.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک پلاستیک مقاوم و نسبتاً سفت با ساختار کریستالی بسیار پلی اتیلن-hdpe-trashcan-1 است. اغلب در پلاستیک برای کارتن های شیر، مواد شوینده لباسشویی، سطل های زباله و تخته های برش استفاده می شود.

پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق‌العاده (UHMW) یک نسخه بسیار متراکم از پلی اتیلن است که وزن‌های مولکولی آن معمولاً مرتبه‌ای بزرگتر از HDPE است. می توان آن را به نخ هایی با استحکام کششی چندین برابر بیشتر از فولاد چرخاند و اغلب در جلیقه های ضد گلوله و سایر تجهیزات با کارایی بالا استفاده می شود.

نایلون شیرینگ پلی اتیلن

پلی اتیلن نوعی پلی اولفین است، به این معنی که یک پوشش تک مونومر است که با افزودن اتیلن در طی پلیمریزاسیون تشکیل می شود. پلی اتیلن در چندین شکل مورد استفاده قرار میگیرد از جمله بسته بندی شیرینگ و هر کدام دارد عملکرد بسیار متفاوتی دارد .

چندین شکل وجود دارد که پلی اتیلن می تواند داشته باشد، اما سه رایج ترین آنها پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)، پلی اتیلن با چگالی کم خطی (LLDPE) و پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) است. هر کدام از اینها به بهترین وجه در کاربردهای صنعتی مختلف استفاده می شود اما برای بسته بندی شیرینگ LDPE رایج ترین شکل است.

از مزایای استفاده از LDPE نسبت به سایر اشکال بسته بندی شرینک می توان به استحکام و دوام بیشتر برای اقلام سنگین تر و بزرگتر مانند بسته های چندگانه نوشیدنی اشاره کرد. این روکش‌ها همچنین قابل چاپ هستند و می‌توانند در عین حفظ استحکام , تصویر با کیفیت بر رونایلون چاپ شود

در جایی که POF و PVC از نظر ضخامت میکرون معمولاً به حدود 100 میکرون محدود می شوند، میکرون های بالاتر PE تا میکرون 1200 امکان پذیر است! این ضخامت ها در کاربردهای صنعتی دریایی مانند بسته بندی قایق برای ذخیره سازی استفاده می شود. معایب PE برای شرینک این است که نرخ انقباض بالایی ندارد، معمولاً حدود 20٪، و شفافیت آن به طور قابل توجهی کمتر از سایر روکش ها است.

آیان پلاستیک قادر به تولید نایلون در ابعاد و سایز های مختلف و با بهترین کیفیت میباشد
 برای سفارش میتوانید به بخش ارتباط با ما رفته و یا  به شماره 09122187057 – 02156588006 تماس بگیرید .