گرانول چیست ؟ شاید برایتون سوال باشد که ضایعات نایلون و نایلکس به کجا میروند و به چه صورتی بازیافت میشوند . اکثر نایلون و پلاستیک های ضایعاتی به کارخانه های تولید نایلون برمیگردند و دوباره به پروسه تولید اضافه میشوند.

نایلون های ضایعاتی ابتدا جمع اوری میشود و به کارخانه منتقل میشود سپس به وسیله دستگاه شست و شو که کار آن تمیز کردن نایلون از هرگونه خاک و کثیفی است تمییز میشود.

مرحله بعد آسیاب کردن نایلون میباشد. به وسیله دستگاه کندور که از تیغه های تیز و بزرگی تشکیل شده نایلون خورد شده و آماده استفاده در مرحله بعد میشود.

حال نایلون آسیاب شده میتواند به صورت مستقیم در تولید استفاده شود ولی بهتر است که اول گرانول شود.

گرانول مواد کندور شده را آب میکند و سپس مجددا به صورت دانه های ریز در میاورد که برای استفاده مجدد در دستگاه تولید آسان تر شود. عملیات گرانول سازی بسیار حساس بوده زیرا مواد گرانول خوب باید تمام استاندارد های لازم را دارا باشد غیر این صورت در مرحله تولید به مشکل بر میخورد.

گرانول خوب گرانولی است که

  • سطح آن صاف و یک دست باشد
  • بدون دون باشد ( دون های سیاه ناشی از مواد سوخته در سیلندر های دستگاه)
  • بدون گاز باشد ( بعضی اوقات به دلیل حرارت نامناسب و مواد بد گرانول گازی میشود )

انواع گرانول

گرانول عسلی : از مواد درجه دو تهیه شده و عمدتا رنگ کدر و تیره دارند ( عسلی رنگ ) مناسب برای تولید نایلون و نایلکس های درجه دو

گرانول عسلی آیان پلاستیک

گرانول شیشه ایی : از مواد درجه متوسط تشکیل شده و عمدتا رنگ تیره روشن دارند مناسب برای کار های درجه 1/5 یا استفاده با درصد کم در کار های درجه یک

آیان پلاستیک تولیدکننده انواع گرانول میباشد و تمام استاندارد های لازم را شرط کار خود قرار داده است

شما میتوانید با تماس به شماره های

09122187057 و 09122728992

قیمت مواد گرانول را استعلام بگیرید

گرانول تهران رباط کریم

تولید کننده گرانول عسلی تهران

تولید کتتده گرانول عسلی

گرانول چیست