نایلون پلی اتیلن ، ما همه عاشق بیرون آمدن از خونه و تنفس در هوای آزاد هستیم ولی هوا در محیط آزاد فقط اکسیژن نیست و همچنین حاوی ذرات گرد و غبار، باکتری‌های فساد، رطوبت و سایر ذرات غیر مجاز است. در حالی که بدن ما برای زنده ماندن و رشد علیرغم همه اینها مقاوم است، مواد غذایی و محصولاتی که مصرف می کنیم متاسفانه اینطور نیستند. اینجاست که فیلم های پلی اتیلن به کمک ما می آیند. بیایید بررسی کنیم که فیلم بسته بندی پلی اتیلن چیست، به همراه موارد استفاده، انواع و مزایای بسیاری از آن.

فیلم پلی اتیلن چیست؟

به بیان ساده، یک نایلون پلی اتیلن (PE) اساسا یک فیلم پلاستیکی ساخته شده از هیدروکربن ها است که عمدتا از گاز طبیعی یا نفت به دست می آید. پلی اتیلن به دلیل استفاده گسترده از آن، نام های زیادی در بازار دارد – «ورق پلاستیکی»، «ورق پلی اتیلن»، «ورق پلی اتیلن» یا «پلی فیلم».

این محصول مستقیم نفت است و به همین دلیل هزینه های آن مطابق با قیمت نفت تغییر می کند. معمولاً به صورت رول در دسترس است. ورق پلی اتیلن بهترین گزینه برای محافظت از پلاستیک است. زیبایی این فیلم‌های انعطاف‌پذیر در این واقعیت نهفته است که می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کرد که کاملاً متناسب با نیاز محصول باشد. این کار با کمک مواد افزودنی مانند U.V انجام می شود. بازدارنده ها، بازدارنده های آتش و سایر افزودنی های ضد الکتریسیته ساکن. این افزودنی ها در تغییر عملکرد فیلم ماهر هستند و اطمینان حاصل می کنند که بهترین هدف خود را برآورده می کند.

فیلم پلی اتیلن برای چه مواردی استفاده می شود؟ با ویژگی های متعدد و مزایای بی چون و چرای آن، لیست استفاده از نایلون پلی اتیلن نسبتا طولانی است. این فیلم‌ها قبلا در ساختمان‌سازی به‌عنوان کندکننده بخار، لایه‌های پنجره، کفپوش و محافظ صفحه و حتی در سقف‌ها استفاده می‌شوند. آنها همچنین می توانند برای آب بندی اتاق ها، پوشش مصالح ساختمانی و استفاده در پروژه های کاهش سرب استفاده شوند.

کاربردهای رایج فیلم پلی اتیلن چیست؟

جدا از اینکه پرطرفدارترین فیلم پلاستیکی است، مقرون به صرفه ترین ماده برای لیبل گزاری هم است. این یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضای فیلم پلی اتیلن است. برای طیف گسترده ای از بسته بندی ها استفاده می شود، به نام چند مورد اصلی:

  • بسته بندی
  • تولید محصولات پلاستیکی
  • لیبل های تولیدی
  • حفاظت از ماشین آلات / تجهیزات
  • پوشش سطوح در نقاشی داخلی

انواع فیلم پلی اتیلن چیست؟

فیلم های پلی اتیلن در تنوع های زیادی عرضه می شوند. همچنین می توان آن را در رنگ های مختلف ساخت یا شفاف باشد. علاوه بر این، ورق های پلاستیکی در طیف وسیعی از ضخامت ها عرضه می شوند. هرچه لایه فیلم ضخیم تر باشد، قوی تر است.. سه نوع رایج پلی اتیلن عبارتند از:

  1. پلی اتیلن کم چگالی ( سبک ) – (LDPE)
    این یکی معمولا برای تولید محصولات پلاستیکی مانند کیسه های خرید استفاده می شود. این یک ماده بسیار انعطاف پذیر با خواص جریان منحصر به فرد است.
  1. پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE)
    این یکی کم و بیش مشابه LDPE است. تنها تفاوت این است که می توان آن را با تنظیم اجزای فرمول مواد با استفاده از انرژی کمتر در تولید انجام داد .. این پتانسیل به آن برتری نسبت به LDPE می دهد.
  1. پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)
    این نوع پلاستیک فرم متراکم تری دارد و به لطف ساختار بسیار کریستالی آن، نتیجه نهایی معمولاً پلاستیک سفت است. معمولاً برای ساخت سطل زباله، نگهدارنده های شیر و مواد شوینده لباسشویی، تخته های برش و موارد مشابه استفاده می شود. پلاستیک HDPE برای محافظت از آب های زیرزمینی در برابر مواد شیمیایی سمی ناشی از حفاری نفت یا دفن زباله ها کار بسیار خوبی انجام می دهد.

4 مزیت استفاده از فیلم پلی اتیلن

مزایای بسیار فیلم پلی اتیلن باعث شده یک انتخاب معقول برای بسته بندی باشد :

  1. حفاظت مطمئن:
    اولین و مهمترین وظیفه یک فیلم پلی اتیلن، محافظت عالی است. ضد رطوبت است و برای آب بندی حرارتی عالی است. به این معنی که می توان آن را به دور محصول پیچیده و با حرارت دادن به آن از هوا مهرو موم کرد ( فیلم شیرینگ ) . پلی اتیلن در صنعت الکترونیک بسیار محبوب است زیرا محافظت عالی در برابر رطوبت ایجاد می کند و قطعات الکترونیکی را ایمن نگه می دارد.
  1. بسیار سبک وزن:
    بهترین نکته در مورد این فیلم ها مدیریت آسان آنها از نظر حمل و نقل و ذخیره سازی است. آنها فوق العاده سبک وزن هستند و به فضای ذخیره سازی بسیار کمی نیاز دارند. حمل و نقل آسان آن به کاهش چشمگیر ردپای کربن کمک می کند.
  1. انعطاف پذیری برتر:
    پلی اتیلن کم چگالی (LDPE) نرم، مقاوم در برابر سوراخ شدن، بسیار شفاف و قابلیت آب بندی حرارتی است که آن را به گزینه ای ایده آل برای بسته بندی محصولات، لوله و بسته بندی قطعات خودرو تبدیل می کند. نسخه کمی متراکم تر LDPE برای تولید کیسه های بسته بندی برای اجسام تیزتر استفاده می شود. تبدیل می کند. نسخه کمی متراکم تر LDPE برای تولید کیسه های بسته بندی برای اجسام تیزتر استفاده می شود.
  1. مقاومت در برابر ضربه:
    ورق پلی برای ساخت قایق و محافظت از اجسام بزرگی که در آب های آزاد دریا حرکت می کنند بسیار مناسب است. چرا؟ این ماده شیمیایی و مقاوم در برابر ضربه، شناوری را تسهیل می کند.

از کجا تهیه کنم ؟

آیان پلاستیک قادر به تولید نایلون در ابعاد و سایز های مختلف و با بهترین کیفیت میباشدو برای سفارش میتوانید به بخش ارتباط با ما رفته و یا  به شماره 09122187057 – 02156588006 تماس بگیرید .

قیمت

آیان پلاستیک همیشه سعی داشته تا کیفیت بالا و قیمت مناسب را هدف خود قرار دهد چرا که جلب رضایت مشتری آسان نبوده و تمام سرمایه ما مشتریان ما هستند.

قیمت فیلم پلی اتیلن به عواملی مختلفی بستگی دارد ;

  • نوسانات قیمت مواد اولیه
  • کیفیت و جنس
  • ابعاد و سایز
  • میزان سفارش