نوار خطر چیست؟

در اصل نوار خطر نایلون رولی ساده و بدون دوخت هست که در رنگ ها و طرح های خاص تولید میشود این نوار ها معمولا به معنای وجود خطرهایی برای سلامتی یا ایمنی در استفاده از محصول یا هنگام انجام خدمات اشاره می‌کند. ممکن است نوار خطر هشدارهای مربوط به مواد شیمیایی خطرناک، خطر انفجار، خطر حریق یا خطرات دیگر را نمایش دهد. اطلاعات دقیق درباره نوع خطر و طرز استفاده مطمئن از محصول را می‌توانید از بسته بندی مربوطه یا دستورالعمل‌های مرتبط دریافت کنید.

نوار خطر

کاربرد های نوار خطر:

ایمنی در محیط کار

در صنایع و محیط‌های کاری خطرناک، نوار خطر برای مشخص کردن مناطق خطرناک، راه های اخراجی و دیگر مکان هایی که ممکن است برای کارکنان و بازدیدکنندگان خطرناک باشند، استفاده می شود

راهنمایی در مکان های عمومی

نوار خطر در محل های عمومی مانند فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، پارک ها و سایر مکان های عمومی برای هدایت مردم به سمت محل های اضطراری، خروجی ها، نقاط امداد و مسیرهای ایمن استفاده می شود

استفاده در خودروها

در برخی خودروها، نوارهای خطر به عنوان علامت هشدار برای خروج ناگهانی از مسیر، خطر احتمالی یا هرگونه خطرات دیگر استفاده می شوند

استفاده در صنعت ساختمان و ساخت و ساز

در سایت های ساختمانی برای مشخص کردن مناطق خطرناک مانند حفره ها، قسمت های فرود آوری، تمدیدها و مناطق بی امن استفاده می شود. می توان گفت که نوار خطر به عنوان یک راهنما برای هشدار دادن در مورد خطرات مختلف در محیط های مختلف و بهبود ایمنی به کار می رود.

برای دیدن سایر محصولات نایلون کلیک کنید!

نوار خطر

انواع نوار خطر :

مخابرات

هنگام احداث و تعمیرات کابل و برای جلوگیری از برق گرفتگی صورت میگیرد و آیان پلاستیک یکی از تولیدکنندگان نوار خطر مخابرات با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب است.

آب و فاضلاب

نوار ایمنی آبی (آب و فاضلاب) از جنس پلی اتیلن بوده و در دو کیفیت درجه 1 و درجه 2 و در دو سایز ۵۰ و ۱۵۰ متری نیز تولید میشود.

برق گرفتگی

این نوار خطر جهت ممانعت از ورود افراد متفرقه به ناحیه های خطرناک و ایمن سازی محیط کارگاهی که کارگران و پرسنل برای ایمنی بیشتر به فعالیت و تردد بپردازند.

فضای سبز

کاربرد این نوار خطر در حفظ فضای سبز و بخش شهرداری جهت متمایز نمودن مناطق خاص و یا ممانعت از ورود افراد متفرقه به ناحیه های خطرناک به کار می رود.

کابل فیبرنوری

این نوار جهت استفاده از خدمات ریلی و در مکان هایی که قطار عبور میکند و هم چنین مخابرات و برق نیز کاربرد دارد و در عرض های متفاوت تولید میشود.

محدوده جرم

این محصول در اداره پلیس جهت بررسی صحنه جرم صورت میگیرد نوارهای حریم بندی صحنه جرم جهت جلوگیری از تردد و ورود مردم میباشد.

نوار خطر

رنگ های نوار خطر بر چه اساس است؟

نوار خطر با توجه به رنگ و نوع چاپ در دسته بندی مختلف با کاربرد های مختلف تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :

آب و فاضلاب به رنگ آبی

 برای آب و فاضلاب یا پروژه های شهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد

خطر برق ، گاز به رنگ زرد

به دلیل آن هم چشم گیر تر بودن آن نسبت به دیگر رنگبندی ها بیشتر برای موارد صنعتی و ساخت و ساز و جداسازی حریم خاصی مانند پرتگاه ها، خطر افتادن مصالح، برق گرفتگی و … مورد استفاده قرار می گیرد

آتشنشانی به رنگ قرمز

این رنگ بیشتر برای موارد مورد نیاز برای امداد مورد استفاده قرار می گیرد

صحنه جرم به رنگ زرد با چاپ راه راه مشکی

محیط سبز به رنگ سبز

این رنگ برای محیط های سبز که تازه کود ریزی یا کاشت انجام شده مورد مصرف قرار می گیرد.

و ….

انواع کیفیت

مواد اولیه درجه ۱ با کیفیت عالی

مواد اولیه درجه 1.5 با کیفیت خوب

مواد اولیه درجه 2 با کیفیت متوسط

قیمت نوار اخطار

همانطور که پیش تر گفتیم این محصول با مواد اولیه پلی اتیلنی (نایلونی) تولید می شود. مواد اولیه پتروشیمی هر روزه در حال نوسان است .

برای دریافت قیمت دقیقا تنها کافیست مشخصات محصول مورد نیاز خود همراه با میزان سفارش را به مشاوران آیان پلاستیک اعلام کنید.

برای ثبت سفارش با کارشناسان ما در ارتباط باشید