نایلون گلدانی چیست ؟

نایلون گلدانی کیسه های پلاستیکی مشکی یا سفید هستند که جنس آن پلی اتیلن سبک بوده و دارای چندین سوراخ کوچک میباشد. میتوان از این کیسه ها که مقاومت بالایی دارند برای رشد اولیه نهال , بذر و گیاهان استفاده کرد. گیاهانی که ریشه عمیقی ندارند، مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، سبزی، فلفل و سایر سبزیجات مشابه، در کیسه هایکشت نهال بهتر عمل می کنند. بنابراین هر گیاهی که در گلدون سفالی یا پلاستکی قابل رشد است در کیسه های کشت نهال ( نایلون گلدانی )هم به عمل میاید. بعلاوه، اگر باغچه یا محیط مناسبی برای کشت ندارید، کیسه های نایلون کشت نهال یک راه حل عالی هستند.


کیسه نایلون کشت نهال

مزایای کیسه نایلون گلدانی چیست؟ (مزایای نایلون کشت نهال )

  • کیسه نایلون کشت نهال مانند گلدون سفالی بیش از حد زیر تابش مستقیم نور خورشید گرم نمیشوند.
  • همچنین نگران رشد کپک و قارچ نباشید چون سوراخ های اطراف نایلون کشت نهال باعث آزاد شدن رطوبت میشود.
  • هیچ شانسی برای گیاهان ریشه دار وجود ندارد زیرا کیسه رشد اجازه گردش هوا را می دهد.
  • ارزان و به صرفه بودن از نظر اقتصادی نسبت به بقیه روش ها
  • رشد نکردن علف هرز
  • مقاومت بالا در مقابل شرایط محیطی از جمله آفتاب به دلیل داشتن UV
  • راحتی در حمل و نقل

جنس،ابعاد و ضخامت پلاستیک گلدانی

جنس کیسه نایلون کشت نهال عمدتا از پلی اتلین سبک درجه یک بوده که در رنگ های سفید و مشکی عرضه میگردد . این نایلون به دلیل داشتن افزودنی UV طول عمر بالایی دارد و قابلیت استفاده به مراتب را دارد . اما میشود در ترکیب آن افزودنی تجزیه پذیری اضافه نمود تا به خاک یا زمین شما آسیب نرساند و مناسب برای محیط زیست باشد . پلاستیک گلدانی در ابعاد و ضخامت های مختلف قابل تولید است و بستگی به سفارش مشتری دارد .


ابعاد کیسه نایلون کشت نهال

قیمت کیسه نایلون کشت نهال

قیمت تمام شده در مقایسه با دیگر روش ها بسیار ارزان تر است و همین موضوع باعث شده روش پر طرفداری در میان باغداران و کشاورزان باشد . یکی از فاکتور هایی که بر قیمت تاثیر گذار است میزان سفارش میباشد به مراتب سفارش با حجم بالا تر باعث کاهشی شدن قیمت میشود. ابعاد و کیفیت نایلون از جمله دیگرعوامل تاثیر گذار بر قیمت است.

چه گیاهانی قابل کشت در کیسه نایلون کشت نهال هستند ؟

کاهو – فلفل – هویج – سیبزمینی – سبزیجات و …

مزایای کیسه کشت نهال چیست ؟

به صرفه بودن و راحتی در جابجایی و جلوگیری از رشد علف هرز

آیا کیسه های کشت نهال روش خوبی است ؟

استفاده از کیسه کشت نهال یکی از بهترین روش ها برای رشد اولیه نهال است زیرا که این کیسه ها رطوبت را در خود نگه نمیدارند بخاطر همین کپک و قارچ مزاحم گیاهان شما نخواهد شد همچنین هزینه کم و سهولت در جابجایی دیگر مزایای این روش است.

چه مدت می توان گیاه را در کیسه نگهداری کرد؟

می‌توانید گیاه را تا زمان برداشت، تا زمانی که گیاه ریشه‌دار شود یا تا زمانی که کیسه بیرون بیاید، در کیسه رشد نگهداری کنید.

آیا نایلون گلدانی باعث پوسیدگی ریشه می شوند؟

خیر کیسه های کشت نهال رطوبت و آب را در خود نگه نمیدارند و باعث پوسیدگی نمیشوند. اما این را بخاطر داشته باشید تعداد آبدهی باید به همین دلیل بیشتر باشد.

از کجا تهیه کنم ؟

آیان پلاستیک قادر به تولید کیسه کشت نهال در ابعاد و سایز های مختلف و با بهترین کیفیت میباشد . برای سفارش به بخش ارتباط با ما  مراجعه کنید.